En metode - Gaming for alle
Aktiv fritid for alle: Beskrivelse af muligheden for at spille computerspil og hvordan det kan øge sociale, kognitive og fysiske kompetencer.
I forbindelse med projektet ”E-sport for alle” har CKV udgivet en kort beskrivelse af de metoder, projektets specialister har anvendt og hvilke resultater, de har observeret.
Beskrivelsen kan bruges til at få et overblik over de udfordringer, som er eller kan opstå, når man tilbyder assistance for at få børn og unge med fysiske og delvis kognitive funktionsnedsættelser til at spille computer eller konsol spil. Samtidig arbejder CKV også på at formidle den store glæde, medarbejderne har oplevet hos børnene, som deltog i E-sport for alle. Alle børn har på mindst et område ift. deres udfordringer oplevet en positiv ændring. Nogle børn har øget den tid, de kan mestrer at koncentrere sig om en opgave, andre børn har forbedret/øget styring af deres arm, mens andre nu har mere mod til at tage kontakt til andre mennesker.
Resultaterne glæder børnene, som oplever inklusion i hverdagens fællesskaber hjemme og i skolen. Også børnenes forældre har registreret markante positive resultater hos deres børn.
Læs ”En metode – Gaming for alle” på hjemmesiden ved at klikke på denne linje