Kursus i TD Snap

Der er få ledige pladser på CKV's spændende kursus om den helt nye kommunikationsapp TD Snap fra Tobii Dynavox. Den kan anvendes af personer med behov for alternativ og supplerende kommunikation.

Overvejer du at dygtiggøre dig, så du kan vurdere om TD Snap dur til dine borgere, eller vil du bare gerne snuse til den nyeste teknologi på området?

Brug en dag til fordybelse, der kan gøre en forskel for dine borgere. For 700 kroner bliver du undervist af Tobii´s ASK konsulent og CKV´s erfarne IKT konsulent! Der serveres let forplejning til deltagerne.

Tobii Dynavox har udviklet TD Snap, som er en kommunikationsapp, der bygger på de samme PCS-symboler, som man f.eks. finder i Boardmaker 7. Den kan bruges af mennesker med behov for alternativ og supplerende kommunikation, og er designet til alle aldre og stadier af sprogudvikling. Den tilbyder forskellige adgangsmetoder og kommunikationsredskaber som f.eks. hurtigord, kerneord (ord der kan generaliseres) samt 85 forskellige emner og meget mere.

Målgruppen for kurset er alle, som er har interesse i kommunikationsapps og til dagligt arbejder med børn og voksne, som har behov for alternativ og supplerende kommunikation.

Kursets formål er at give deltagerne praktiske færdigheder i at bruge kommunikationsappen TD Snap. Derudover vil deltagerne få viden om, hvordan man arbejder med og implementerer en kommunikationsapp i praksis. Det kræver ingen forhåndskendskab til appen at deltage.

Læs mere her: CKV - TD Snap Core First | Region Syddanmark - Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi (plan2learn.dk)

Kursusleder: Tanja Damgaard Christiansen ASK konsulent/ Cand.pæd.pæd.psyk fra Tobii Dynavox og Inga Fiedler IKT-Konsulent/ Audiologopæd fra CKV

Tilmelding skal ske senest den 27.04.2022 via: CKV - TD Snap Core First | Region Syddanmark - Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi (plan2learn.dk)

Kurset afholdes den 10.05.2022 fra kl. 09:00-14:00 på Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi (CKV), Heden 11, 5000 Odense C.

Person i kornmark strækker armene ud mod opstigende sol