Personalekursus i Tegn Til Tale til bo-institutioner, daginstitutioner og forældre

Kurset forbedrer personalets kommunikation med beboerne. Sammen med jer arrangeres jeres eget Tegn Til Tale kursus på et tidspunkt, der passer jer, i jeres egen institution.

Tegn til Tale (TTT) er meget anvendt som kommunikationsform til børn, som sent udvikler et verbalt sprog. Nogen børn udvikler aldrig et verbalt sprog.

For at barnet/den unge/den voksne hele tiden kan udvikle sig kommunikativt, er det afgørende, at barnet/den unge/den voksnes omgivelser kan anvende TTT, således at tegnordforråd og kommunikationsmulighed kan bevares. Det er derfor nødvendigt at både skoler, ungdomsuddannelser, bo-institutioner samt forældre kan anvende TTT.

Et kursus kan se ud som følgende: Fire gange 3 timer i alt 12 timer af 1200kr plus transport. På kurset kan der deltage op til 25 personer. Underviser er Talepædagog og master i IKT og læring Ragnhild Engen, som i mange år har arbejdet inden for specialområdet med både voksne og børn. Kontakt Ragnhild Engen på telefon 30584524 eller på Ragnhild.engen@rsyd.dk.

To kvinder kommunikerer sammen med Tegn Til Tale