”Tour-de-Tinnitus ” – Høreforeningens nye landsdækkende tinnitus tiltag med deltagelse af CKV

Høreforeningens tinnitus udvalg har arrangeret en række tinnitus aftener under overskriften Tour-de-Tinnitus. Den 1. marts var hørekonsulenter fra CKV var repræsenteret til en aften med viden og plads til spørgsmål fra deltagerne i hyggelige rammer i Fredericia.

For at udbrede viden om behandlingsmuligheder for borgere med tinnitus har Høreforeningen igangsat et helt nyt koncept med tinnitus-arrangementer i alle fem regioner, som de kalder: ”Tour-de-Tinnitus”. Første arrangement fandt sted d.1. marts 2023 med deltagelse af hørekonsulenter repræsenteret fra flere forskellige kommuner og kommunikationscenter i Region Syddanmark.

CKV var repræsenteret til en spændende og velbesøgt aften, hvor der blev delt viden om tinnitus af fagprofessionelle, og hvor frivillige delte deres beretninger og erfaringer med tinnitus som ledsager i livet. Aftenen bød også på muligheden for at deltagerne kunne møde hørekonsulenter med speciale i tinnitus, der svarede på spørgsmål og guidede den enkelte videre. Høreforeningen fortsætter ”Tour-de-Tinnitus” rundt i landets øvrige regioner i Danmark i løbet af året.

På CKV har vi stor erfaring med rehabilitering ift. tinnitus. Formålet retter sig mod bedst mulige strategier til mestring af et hverdagsliv med tinnitus og mod at få nyt indblik, metoder og redskaber, så man bedst muligt kan håndtere sin tinnitus. Derfor tager vi udgangspunkt i dig og dine oplevelser med og i og omkring lyd. Enkelte har glæde af et hjælpemiddel, og dette kan afprøves, hvis det er relevant. Tinnitus undervisning tilbydes efter aftale. Vi anbefaler altid at man har snakket med en ørelæge først.

Ring til os på CKV i vores telefontid mandag, onsdag og torsdag kl. 9.00-11.00 på tlf.: 99 44 34 00

kvinde stikker fingrene i ørerne