Fordyb dig i Boardmaker 7 - 27/4 er sidste frist for tilmelding

Efter corona kan vi nu samles og dygtiggøre os igen. CKV er klar med 2 kurser i Boardmaker 7 til mennesker med nedsat verbal tale eller behov for struktur.

Kom godt i gang med Boardmaker 7. Som led i CKV´s formidlingsarbejde tilbyder vi undervisning i det nye opdaterede computerprogram Boardmaker 7. Vi vil fordybe os i det nyeste program til symbolkommunikation og/eller strukturering af hverdagen.

Tobii Dynavox har opdateret computerprogrammet Boardmaker, som er et opdateret kommunikationsredskab til mennesker med nedsat verbal tale, via billeder, symboler eller skrift.

I det nye Boardmaker 7 finder man over 45.000 færdige PCS-symboler og 290 udskriftsklare skabeloner. Man kan tilføje flere symboler på samme felt, og tilpasse hvert enkelt symbol til sine behov. Der findes desuden mulighed for indbygget redigering og avanceret søgning.

Kursernes formål er at give deltagerne praktiske færdigheder i at bruge computerprogrammet Boardmaker 7. Målgruppen er alle fagpersoner, der til dagligt arbejder med Bprogrammet eller ønsker at komme i gang med Boardmaker 7. Det kræver ingen forhåndskendskab til programmet for at deltage.

Der udbydes 2 kurser den 09.05.2022 fra kl. 09:00-12:00 eller kl.13:00-16:00 på Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi (CKV), Heden 11, 5000 Odense C. Sidste tilmeldingsfrist er den 27.04.2022.

Kursusleder: Tanja Damgaard Christiansen ASK konsulent/ Cand.pæd.pæd.psyk fra Tobii Dynavox ogInga Fiedler IKT-Konsulent/ Audiologopæd fra CKV

Læs mere og tilmeld dig her senest den 27.04.2022: CKV - Introduktion til Boardmaker 7 | Region Syddanmark - Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi (plan2learn.dk)

Tablet hvor der flyver apps ind/ud af