Temadag om synsnedsættelse og aktiv arbejdsmarkeds- deltagelse

Lørdag d. 23. september 2023 kl. 10.00 - 15.00 har CKV Syn igen fornøjelsen af at invitere til en gratis temadag om synsnedsættelse og aktiv arbejdsmarkedsdeltagelse. Temadagen er for borgere i de fynske kommuner, der har abonnementsaftale med CKV Syn.

Programmet er som følger:

Kl.10.00

Velkommen på CKV

Kl.10.15

Henning Harder, der selv er svagsynet, fortæller om sit spændende virke som chefrådgiver på spillestedet Harders i Svendborg, og om de udfordringer han møder i hverdagen.

Kl.11.00

Repræsentanter fra Jobcenter Assens fortæller om jobcentrenes
funktion og arbejdet med at hjælpe og guide borgere med funktionsnedsættelser i forhold til arbejdsmarkedet.

Kl.12.00

Frokost. Der kan købes en sandwich og en sodavand for 50 kr. (se mere under punktet Praktisk information).

Kl. 13.00

Workshops. Der afholdes 2 workshops, alle tilmeldte får mulighed for at deltage i begge.

• Workshop 1: Optik og filterbrille på arbejdspladsen

• Workshop 2: IT generelt, skærme og arbejdspladsindretning

Der vil være en masse spændende at lære, og rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Kl. 14.45

Afslutning og evt. spørgsmål fra deltagerne.

Praktisk information:

Det er gratis at deltage i arrangementet, men tilmelding er påkrævet. Tilmeld dig/jer senest d. 10 september på: https://rsd.plan2learn.dk/kursusvalg.aspx?id=104411. Husk at informere om, hvor mange I deltager. Ønskes frokost, skal dette bestilles og betales ved tilmelding (husk at informere om evt. allergier).
CKV kan desværre ikke tilbyde kørsel til dette arrangement.

Vi glæder os til at se jer alle.

Venlig hilsen CKV Syn.

mand sidder og taler i telefon