Tilbud til mennesker, der stammer

CKV’s tilbud til mennesker, der stammer, kører på fuldt blus med friske kræfter.

CKV’s tilbud til mennesker, der stammer, har i en periode desværre været præget af aflysninger, hvilket ikke længere er tilfældet.

Stammegrupper for børn

Nu kører skolestammegrupperne igen regelmæssigt og med stor tilslutning. I disse grupper arbejdes bl.a. med talekontrol og –teknikker og lysten til at tale løs på trods af stammen.

Tilbud til forældre

Der afvikles i marts desuden vejledningskurser rettet mod forældre til førskolebørn, der stammer. Her har forældre mulighed for at få viden og dele erfaring med andre forældre i samme situation. Vi taler også om, hvad vi gør helt konkret for at fremme barnets talelyst og reducere stammens indvirkning på kommunikationen.

Tilbud til unge og voksne

CKV tilbyder også undervisning til unge og voksne, der stammer. Her skal lyde en opfordring til at henvende sig til os, hvis du har mod på en samtale om, hvad stammen betyder for dig, hvad du kunne tænke dig at arbejde hen imod, og hvad vi kan tilbyde dig. Måske har du brug for et individuelt samtaleforløb, hvor du kan fortælle om dine oplevelser med stammen? Måske kunne du tænke dig at arbejde med taleteknikker? Måske synes du, din stammen fylder for meget i dit liv? Måske vil du gerne møde andre, der stammer?

Kontakt CKV

Hvis du er nysgerrig på, hvad vi kan tilbyde dig, så tøv ikke med at sende en mail til audiologopæd Bjarne Dammsbo på bjarne.dammsbo@rsyd.dk.

Du kan umiddelbart få hjælp hos os, hvis du er:

• under 18 og bosat i Assens, Nyborg, Kerteminde eller Langeland Kommune
  • over 18 og bosat i Nordfyns, Assens, Nyborg, Kerteminde, Langeland eller Ærø Kommune.