Rådgivning i forflytning af børn med handicap

I kan få teoretisk og praktisk viden om at forflytte, løfte og bære jeres barn med handicap, så I oplever forflytningerne mindre belastende, og kan forebygge skader i bevægeapparatet.

Hjælpere og/eller aflastningsfamilie kan også omfattes af rådgivningen.

CKV kan tilbyde at:

• gennemgå og analysere de daglige forflytninger
  • undervise i konkrete forflytninger og brug af forflytningshjælpemidler
  • undervise i hensigtsmæssige arbejdsstillinger

Hvis kommunen ønsker det, kan CKV udarbejde en kort rapport med anbefalinger og anvisninger.
Undervisningen foregår, der hvor dit barn har ophold, i hjemmet eller hos aflastningsfamilie. Den kommunale sagsbehandler eller andre relevante fagpersoner kan deltage.
Henvendelse skal være godkendt af betalende kommune. Private kan ikke købe ydelsen hos CKV. Denne ydelse er ikke omfattet af kommunalt abonnement, men er takstbaseret på timebasis.

Henvisning fra forældre, aflastningsfamilie, ergo-/ fysioterapeuter og/eller den kommunale sagsbehandler kan findes ved at klikke på denne linje.